15.10.11

බුද්ධ වග්ගො 2

යස්ස ජාලිනී විසත්තිකා
තණ්හා නත්ථි කුහිංචි නෙතවෙ
තං බුද්ධ මනත්ත ගොචරං
අපදං කෙන පෙදෙන නෙස්සථ ?

යමකුට අරමුණු වැළඳගෙන සිටින්නාවූත්,අරමුණුවල ඇලී සිටින්නාවූත්,තෘෂ්ණාව නැද්ද, අනන්ත දේ අරමුණු ඇති,කෙලෙස් පද නැති ඒ බුදු රජු කුමන දෙයකින් මාරයා කරා ගෙන ගිය හැකිද ?

14.10.11

බුද්ධ වග්ගො 1

යස්ස ජිතං නාවජීයති
ජිතමස්ස නො යාති කොචි ලොකෙ
තං බුද්ධමනන්ත ගොචරං
අපදං කෙන පදෙන නෙස්සථ ?

යමකුගේ ජය නැවත කිසිවිටෙක පරාජයක් නො කළ හැකි ද,යමකු විසින් පරදවන ලද කෙලෙස්වලින් එකක්වත් නැවත ඔහු ලුහු නොබඳී ද අනන්ත දේ අරමුණු කොට ඇති, කෙලෙස් පද නැති ඒ බුදුරජ කුමන පදයකින් ( පිළිවෙලකින් ) මාරයා කරා ගෙන ගිය හැකි ද .?

12.10.11

ලොක වග්ගො 12

පථව්‍යා එකරජ්ජෙන
සග්ගස්ස ගමනෙන වා
සබ්බලොකාධිපච්චෙන
සොතාපත්ති ඵලං වරං..

මුළු ලොවට ම රජ වීමටත්,දෙව්ලොව යා මටත්,මුළු ලොව අධිපතිකම ලැබීමටත් වඩා සෝවාන් ඵලයෙහි ඵිහිටීම උතුම් ය..

- - - - - - - - - ලෝක වර්ගය නිමි - - - - - - - - -

11.10.11

ලොක වග්ගො 11

න වෙ කදරියා දෙවලොකං වජන්ති
බාලා භවෙ නප්පසංසන්ති දානං
ධීරො ච දානං අනුමොදමානො
තෙනෙව සො හොති සුඛී පරත්ථ

තද මසුරෝ කිසි කලෙකත් දෙව්ලොව නොයත්, මෝඩයෝ කිසිදාක දන්දීම නොපසසත්, නුවණැත්තා අනුන් විසින් දෙන ලද දානයෙහි පින ද අනුමෝදන් ව එයින් ම පරලොව සැප විඳින්නෙක් වේ..

ලොක වග්ගො 10

එකං ධම්මං අතීතස්ස
මුසාවාදිස්ස ජන්තුනො
විතිණ්ණ පරලොකස්ස
නත්ථි පාපං අකාරියං

ඇත්තකීම වැනි එකම ධර්මය ඉක්ම වූ නැතහොත් බොරු කියන්නා වූ, පරලොව ගැන තැකීමක් නැත්තා වූ පුද්ගලයාට නො කළ හැකි පවක් නැත.

10.10.11

ලොක වග්ගො 9

හංසාදිච්චපථෙ යන්ති
ආකාසෙ යන්ති ඉද්ධියා
නීයන්ති ධීරා ලොකම්හා
ජෙත්වා මාරං සවාහිනිං

හංසයෝ අහසෙහි යති.ඍද්මත්හු ඍද්ධිබලයෙන් අහසෙහි යති.නුවණැත්තෝ සේනාව සහිත මාරයා පරදවා ලෝකයෙන් නික්ම යති..

9.10.11

ලොක වග්ගො 8

අන්ධභූතො අයං ලොකො
තනුකෙත්ථ විපස්සති
සකුන්තො ජාලමුත්තොව
අප්පො සග්ගාය ගච්ඡති

මේ ලෝවැසි ජනයා (නුවණැස් නැති හෙයින්) අන්ධ ය.ඔවුන් අතුරින් ටික දෙනෙක් පමණක් යමක් හරියාකාරව දකිත්.දැලෙන් මිදුණු කුරුල්ලකු මෙන් ටික දෙනෙක් ම ස්වර්ගයට ද යති..