30.7.11

සහස්ස වග්ගො 5

අත්තා හවෙ ජිතං සෙය්‍යො
යා චායං ඉතරා පජා,
අත්ත දන්තස්ස පොසස්ස
නිච්චං සඤ්ඤතචාරිනො

දූ කෙළි ආදියෙන් අනුන් දිනීමට වඩා තමා විසින් තමා දිනාගැනීම ඒකාන්තයෙන් ම ඉතා උසස් ය.නිතර තැන්පත් හැසිරීම් ඇති ආත්මය දමනය කරගත් පුරුෂයාගේ ඒ දිනීම් පැරදවීමක් කරන්ම්නට කිසිවකුටත් නොපිළිවන..

29.7.11

සහස්ස වග්ගො 4

යො සහස්සං සහස්සෙන
සංගාමෙ මානුසෙ ජිනෙ,
එකං ච ජෙය්‍ය අත්තානං
ස වෙ සංගාම ජුත්තමො

යමකු යුද්ධයක දී මිනිසුන් ලක්ෂයක් පරදවා දිනුවත් තමාගේ එකම ආත්මය දිනාගැනීම එයට වඩා උතුම් ය.ආත්මය දිනාගත් පුද්ගලයා සෙසු දිනුම් කරුවන්ට වඩා ඉතා උසස්ය..

28.7.11

සහස්ස වග්ගො 3

යො චෙ ගාථාසතං භාසෙ
අනත්ථපද සංහිතා,
එකං ධම්මපදං සෙය්‍යො
යං සුත්වා උපසම්මති

යමකු අනර්ථය සිදුකරන පදවලින් යුත් ගාථා සියයක් කීවත් එයින් වැඩක් නැත.යම් ගාථා පදයක් ඇසීමෙන් මිනිසා සංසිඳීමට පැමිණේ නම් එසේ වූ එක ධර්ම පදය පවා ඉතා උතුම් ය..

27.7.11

සහස්ස වග්ගො 2

සහස්සම්පිං චෙ ගාථා
අනත්ථපද සංහිතා,
එකං ගාථා පදං සෙය්‍යො
යං සුත්වා උපසම්මති

අනර්ථ සිදුකරන පදවලින් යුත් ගාථා දාහක් වූවත් උසස් නැත.මිනිසා සංසිඳීමට පත් කරවන එක ගාථා පදය පවා ඉතා උසස් ය..

26.7.11

සහස්ස වග්ගො 1

සහස්සම්පි චෙ වාචා
අනත්ථපද සංහිතා,
එකං අත්ථපදං සෙය්‍යො
යං සුත්වා උපසම්මති

අනර්ථ සිදුකරන පදවලින් යුත් වචන දාහක් වුවත් උසස් නැත.යම් වචනයක් ඇසීමෙන් මිනිසා සන්සිඳීමට පත්වේ නම් එබඳු අර්ථවත් එක පදය පවා ඉතා උතුම්ය..

25.7.11

අරහත්ත වග්ගො 10

රමණීයානි අරඤ්ඤානි
යත්ථ න රමතී ජනො
වීතරාගා රමෙස්සන්ති
න තෙ කාමගවෙසිනො

සාමාන්‍ය ජනයාගේ සිත් නොගන්නා රමණීය කැලෑ ඇත.රහතුන් වහන්සේලා කම්සැප නොසොයන හෙයින් එබඳු තැන්වල සිත් අලවා වාසය කරති..

- - - - - - - - - අර්හත් වර්ගය නිමි - - - - - - - - -

24.7.11

අරහත්ත වග්ගො 9

ගාමෙ වා යදි වා රඤ්ඤෙ
නින්නෙ වා යදි වා ථලෙ,
යත්ථ අරහන්තො විහරන්ති
තං භූමිං රාමණෙය්‍යකං

ගමේ හෝ වනයේ හෝ වළක හෝ ගොඩක හෝ වෙන යම් තැනක හෝ (නොහොත් ආරණ්‍යක හෝ )රහතුන් වහන්සේලා නම් ඒ බිම ඉතා රමණීය ය..