14.5.11

අප්පමාද වග්ගො 1

අප්පමාදො අමත පදං
පමාදො මච්චුනො පදං
අප්පමත්තා න් මීයන්ති
යෙ පමත්තා යථා මතා

නොපමාව,එලඹ සිටි සිහි ඇති බව නිවනට කරුණු වේ.පමාව,සිහි මුලා බව මරණයට කරුණු වේ.නොපමාව වූවෝ නොමැරෙත්.පමාවූවෝ නොමළත් මළවුන් වැනිය..

යමක වග්ගො 20

අප්පම්පි චෙ සහිතං භාසමානො
ධම්මස්ස හොති අනුධම්මචාරී
රාගං ච දොසං ච පහාය මොහං
සම්මප්පජානො සුවිමුත්තචිත්තො
අනුපා දියානො ඉධ වා හුරං වා
ස භාගවා සාමඤ්ඤස්ස හොති

යමෙක් තුන් පිටකය ස්වල්පයක් කියතත්,ධර්මය පිළිපදී නම් ධර්මයට අනුව හැසිරේ නම්,ඔහු රාග ද්වේෂ මෝහ දුරුකොට හොද නුවණින් හා මිදුණු සිතින් යුක්තව මෙලොව පරලොව කිසිම බැදීමක්,කිසිවක් දැඩිව ගැනීමක් නැතිව මහණ දමේ ඵලයට හිමිකරුවෙක් වේ..

- - - - - - - - - යමක වග්ගය නිමි- - - - - - - - -

යමක වග්ගො 19

බහුම්පි චෙ සහිතං භාසමානො
න තක්කරො හොති නරො පමත්තො
ගොපො'ච ගාවො ගණයං පරෙසං
න භාගවා සමාඤ්ඤස්ස හොති

යමෙක් තුන්පිටකයම ඉගෙන බොහොම බණ කියතත් තමා ඒ ධර්මය නොපිළිපදී නම්,අනුන්ගේ ගවයින් රකින ගොපල්ලා මෙන් මහණ දමේ ඵලයට හිමිකරුවෙක් නොවේ..

යමක වග්ගො 18

ඉධ නන්දති පෙච්ච නන්දති
කතපුඤ්ඤා උභයත්ථ නන්දති
පුඤ්ඤං මෙ කතන්ති නන්දති
භිය්‍යො නන්දති සුග්ගතිං ගතො

පින් කල තැනැත්තා මෙලොවත් සතුටු වෙයි.පරලොවත් සතුටු වෙයි.දෙලොවම සතුටු වෙයි.මා විසින් පින් කරන ලදැයි සිතා සතුටු වෙයි.සුගතියට ගියේ වඩාත් සතුටු වෙයි..

යමක වග්ගො 17

ඉධ තප්පති පෙච්ච තප්පති
පාපකාරී උභයත්ථ තප්පති
පාපං මෙ කතන්ති තප්පති
භිය්‍යො තප්පති දුග්ගතිං ගතො

පව් කරන්නා මෙලොවත් තැවෙයි.පරලොවත් තැවෙයි.දෙලොවම තැවෙයි.මා විසින් පව් කරන ලදැයි සිතා තැවෙයි.දුගතියට ගියේ වඩාත් තැවෙයි..

යමක වග්ගො 16

ඉධ මොදති පෙච්ච මොදති
කතපුඤ්ඤා උභයත්ථ මොදති
සො මොදති සො පමොදති
දිස්වා කම්ම විසුද්ධි මත්තනො

පින් කල තැනැත්තා මෙලොවත් සතුටු වෙයි.පරලොවත් සතුටු වෙයි.දෙලොවම සතුටු වෙයි.ඔහු තමාගේ පිරිසිදු කර්මය දැක සතුටු වෙයි.ඉතාමත් සතුටු වෙයි..

යමක වග්ගො 15

ඉධ සොචති පෙච්ච සොචති
පාපකාරී උභයත්ථ සොචති
සො සොචති සො විහඤ්ඤති
දිස්වා කම්මකිලිටඨ මත්තනො

පව් කරන්නා මෙලොවත් ශෝක කරයි.පරලොවත් ශෝක කරයි.දෙලොවම ශෝක කරයි.ඔහු තමාගේ කිලිටි ධර්මය දැක ශෝක කරයි.වැනසෙයි..

13.5.11

යමක වග්ගො 14

යථා අගාරං සුඡ්චන්නං
වුට්ඨි න සමතිවිජ්ඣති
එවං සුභාවිතං චිත්තං
රාගො න සමති විජ්ඣති

හොදින් සෙවිලි කල ගෙය වැස්සෙන් නොතෙමෙන්නා සේ යන්නා සේ භාවනාවට පුරුදු පුහුණු කල සිත රාගයෙන් තෙත් නොවේ..

යමක වග්ගො 13

යථා අගාරං දුඡ්චන්නං
වුට්ඨි සමති විජ්ඣති
එවං අභාවිතං චිත්තං
රාගො සමති විජ්ඣති

හොදින් සෙවිලි නොකල ගෙය වැස්සෙන් තෙමී යන්නා සේ භාවනාවට පුරුදු පුහුණු නොකල සිත රාගයෙන් තෙත් වේ..

යමක වග්ගො 12

සාරං ච සාරතො ඤත්වා
අසාරංච අසාරතො
තෙ සාරං අධිගඡ්චන්ති
සම්මා සංකප්ප ගොචරා

සරු දේ සරු ලෙසත්,නිසරු දේ නිසරු ලෙසත් සලකන යහපත් සිතුවිලි ඇති පුද්ගලයෝ සරු දෙයක්ම ලබති..

යමක වග්ගො 11

අසාරෙ සාරමතිනො
සාරෙ චාසාරදස්සිනො
තෙ සාරං නාධිගඡ්චන්ති
මිඡ්චාසංකප්ප ගොචරා

නිසරු දේ සරු දේ ලෙසත්,සරු දේ නිසරු ලෙසත් සලකමින් නිතරම වැරදි කල්පනාවල එල්බුනු පුද්ගලයෝ සරු දහමක් නොලබති..

11.5.11

යමක වග්ගො 10

යො ච වන්ත කසාවස්ස
සීලෙසු සුසමාහිතො
උපෙතො දම සච්චෙන
ස වෙ කාසාව මරහති

කෙලෙස් කහට රහිත වූ,මනා කොට සීලයෙහි පිහිටි,ඉන්ද්‍රිය දමනයෙන් හා ඇත්ත කීමෙන් යුක්ත වූ යමෙක් සිවුරක් දරන්නේ නම් ඔහු ඒකාන්තයෙන්ම සිවුරට සුදුසුය..

යමක වග්ගො 9

අනික්කසාවො කාසාවං
යො වත්ථං පරිදෙහෙස්සති
අපෙතො දමසච්චේන
න සො කාසාවමරහති

කෙලෙස් කහට සහිත වූ ඉන්ද්‍රිය දමනයෙන් හා ඇත්ත කීමෙන් තොර වූ යමෙක් සිවුරක් දරන්නේ නම් ඔහු කිසි සේත් සිවුරට සුදුසු නැත..

10.5.11

යමක වග්ගො 8

අසුභානුපස්සිං විහරන්තං
ඉන්ද්‍රියෙසු සුසංවුතං
භොජනම්හි මත්තඤ්ඤුං
සද්ධං ආරද්ධ වීරියං
තං වෙ නප්පසහති මාරො
වාතො සෙලං ව පබ්බතං

යමෙක් රූපාදී අරමුණු අශුභයි සලකමින්, ඉන්ද්‍රීය සංවරයකින් යුතුව,කෑමෙහි පමණ දැන සැදැහැතිව, සම්පූර්ණ වීර්ය ඇතිව වසන පුද්ගලයා,වාතයට ගල් පර්වතයක් නොසෙල්විය හැක්කා සේ කෙලෙස් මාරයාටද සෙලවිය නොහැක..

9.5.11

යමක වග්ගො 7

සුභානුපස්සිං විහරන්තං
ඉන්ද්‍රියෙසු අසංවුතං
භොජනම්හි අමත්තඤ්ඤුං
කුසීතං හීනවීරියං
තං වෙ පසහති මාරො
වාතො රුක්ඛං ව දුබ්බලං

යමෙක් රූපාදී අරමුණු ශුභයි සලකමින්, ඉන්ද්‍රීය සංවරයකින්ද තොරව පමණ ඉක්මවා ආහාර ගනිමින්, කම්මැලිව,වීර්යයෝ හීනව වෙසෙත් නම් කෙලෙස් මාරයා ඔහු මැඩලන්නේ,සුලග දුර්වල ගසක් මුලිනුපුටා හෙළන්නාක් මෙනි..

යමක වග්ගො 6

පරෙ ච න විජානන්ති
මය මෙත්ථ යමාමසෙ
යෙ ච තත්ථ විජානන්ති
තතො සම්මන්ති මෙධගා

මාගේ අවවාද නොපිලිගන්නෝ, අපි මේ කලහයෙන් වැනසෙන්නම්හ යි යන බව නොදනිති.යමෙක් එය දනිත් නම් ඒ නිසා කලහ සන්සිදේ..


lankablogger

8.5.11

යමක වග්ගො 5

නහි වෙරෙන වෙරානි
සම්මන්තී ධ කුදාචනං
අවෙරෙන ච සම්මන්ති
එස ධම්මො සනත්තනො

මේ ලෝකයේ කිසි කලෙකත් වෛරයෙන් වෛරය නොසන්සිදේ.අවෛරයෙන්ම වෛරයෝ සන්සිදේ.මෙය සදාකාලික වූ ධර්මතාවයකි.

යමක වග්ගො 4

අක්කොච්ඡි මං අවධි මං
අජිනි මං අහාසි මෙ
යෙ තං උපනය්හන්ති
වෙරං තෙසූපසම්මතී

අසවලා මට බැන්නේය.මට පහර දුන්නේය.මා පැරද වූයේය.මා සතු දේ පැහැර ගත්තේය යනුවෙන් යලි යලි සිතමින් ක්‍රෝධ නොබදී නම් ඔවුන්ගේ වෛරය සන්සිදේ..

යමක වග්ගො 3

අක්කොච්ඡි මං අවධි මං
අජිනි මං අහාසි මෙ
යෙ තං උපනය්හන්ති
වෙරං තෙසං න සම්මති

අසවලා මට බැන්නේය.මට පහර දුන්නේය.මා පැරද වූයේය.මා සතු දේ පැහැර ගත්තේය යනුවෙන් යලි යලි සිතමින් ක්‍රෝධ බදී නම් ඔවුන්ගේ වෛරය නොසන්සිදේ..