30.12.11

ධම්මට්ඨ වග්ගො 2

අසාහසෙන ධම්මෙන
සමෙන නයතී පරෙ
ධම්මස්ස ගුත්තො මෙධාවී
ධම්මට්ඨොති පවුච්චති

යමෙක් අගතියට නොගොස් නිබොරුවෙන්, නිතියට අනුව වරදට සුදුසු පරිද්දෙන් නඩුවේ දී අනුන් ජය පරාජයට පමුණුවයි ද,ඒ බුද්ධිමතා විනිශ්චය ධර්මයෙන් රැකුණු ධාර්මිකයෙකැ'යි කියනු ලැබේ..

ධම්මට්ඨ වග්ගො 1

න තෙන හොති ධම්මට්ඨො
යෙනත්ථං සහසා නයෙ
යො ච අත්ථං අනත්ථං ච
උභො නිච්ඡෙය්‍ය පණ්ඩිතො

යමකු බොරුවෙන් හිමියන් අහිමියන් කරමින් නඩුවක් විසඳූ තරමින් ධාර්මික විනිශ්චයකාරයෙක් නො වේ..

29.12.11

මල වග්ගො 21

ආකාසෙ ව පදං නත්ථි
සමණො නත්ථි බාහිරෙ
සංඛාරා සස්සතා නත්ථි
නත්ථි බුද්ධානමිංජිතං

අහසෙහි පා සටහන් නැත. බුදු සස්නෙන් පිටත භික්ෂුවක් නැත. නිත්‍ය වූ සදාකාලික වූ සංස්කාරයෝ නැත. බුදුවරයනට තණ්හා, මාන ආදී ඉන්ද්‍රියයෙක් නැත..

- - - - - - - - - මල වර්ගය නිමි - - - - - - - - -

28.12.11

මල වග්ගො 20

ආකාසෙ ව පදං නත්ථි
සමණො නත්ථි බාහිරෙ
පපංචාහිරතා පජා
නිප්පපංචා තථාගතං

අහසෙහි පා සටහන් නැත. බුදු සස්නෙන් පිටත භික්ෂුවක් නැත. සත්වයෝ තණ්හා, මාන සංඛ්‍යාත ප්‍රපංචයෙහි ඇලුණෝ ය. බුදුවරු ප්‍රපංච නැත්තෝ ය..

26.12.11

මල වග්ගො 19

පරවජ්ජානුපස්සිස්ස
නිච්චං උජ්ඣානසඤ්ඤිනො
ආසවා තස්ස වඩ්ඪන්ති
ආරා සො ආසවක්ඛයා

නිතර අනුන්ගේ දොස් සොයන්නා වූ, අනුන් හෙළා තළා කථා කරන්නා වූ පුද්ගලයාගේ ආශ්‍රවයෝ වැඩෙත්. ඔහු රහත් ඵලයෙන් බොහෝ ඈත් ය..

25.12.11

මල වග්ගො 18

සුදස්සං වජ්ජං මඤ්ඤෙසං
අත්තනො පන දුද්දසං
පරෙසං හි සො වජ්ජානි
ඔපුණාති යථාභූසං
අත්තනො පන ඡාදෙති
කලිංච කිතවා සඨො

අනුන්ගේ වරද ලෙහෙසියෙන් දැක්ක හැකිය.තමාගේ වරද දැක්ක නොහැකිය.අනුන්ගේ වැරදි සොයන්නා ඒවා බොල් මෙන් පොළා පෙන්වයි.ඔහු කොළ අතුවලින් සිය සිරුර මුවහ (වසා) කරගන්නා ලිහිණි වැද්දකු මෙන් තමාගේ වරද වසාලයි...